Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Anna Walentski - 19 maj 2015 14:21

Vi fick ju besök ifrån Norrland i helgen som var. La Familia, på min sida, ville fira sambon i förväg samt allmänt relaxa i Roslagsidyll. De brukar ju normalt komma till Valborg med snöstorm och kyla, men den här gången lämnade dom hem snön( ?!) Kylan följde med.

Näää, faktiskt hade vi alla hoppats och trott på kanoonväder så långt in i maj ! Men man får inte alltid som man vill.   Hur-som-helst har vi ju ännu inte blivit miljonärer med gott om stålar, vilket La familia VET...Så då hade dom MED sig mat ifrån de norrländska vidderna...Tre damer; två systrar och en systerdotter hade både lunch och middagspaket med sig. Hemmalagat och djupfryst eftersom vårt kylskåp ju är trasigt. Passande drycker till. Ost o kex. Allt att räcka till nio personer ! Inte illa. Sambon och jag stod för frukostbuffen, fikabröd med tårta ( allt hembakat !) samt natthärbärge till samtliga. I fyra dagar nästan.. typ...

Sysselsättningen under dagarna var promenader, laga dammsugaren,diska och laga lunch,  serva åkgräsklipparen, kratta löv,laga middag och diska, laga kompressorn, göra en skottkärra, koka kaffe ,renovera färdigt spjälorna till altan och rengöra spabadet.Och bada i detsamma. Bland annat. 

Detta är ett bra tips hur man firar ihop utan att bli ruinerade. Knytkalas. Nästa gång vi träffas blir till midsommar uppe i den norrländska skärgården, högsta kusten. Då blir vi ännu flera när Lilla norska familia sluter upp med oss alla. Temat i år är Thailand.Vi får hoppas på bättre väder än förra året. 

Ciao !

Av Anna Walentski - 19 maj 2015 13:41

Vi hade träffats på arbetsplatsen, med helt olika jobb, och spanat in varann under en tid.

Jag fashinerades av hans skrattgropar och smittande leende. En gemensam kompis hade fört oss samman under fikarasterna och sett till att "snacket kom igång" mellan oss. Vi träffades i världsmetropolen Boden innan juldagarna för att gå ut på krogen tillsammans men skildes sedan åt, till varsitt julfirande med La Familia...Thats it, trodde jag men döm om min förvåning när han hör av sig efter jul när jag ligger nedbäddad hemma i sängen med världens förkylning...Han var inte rädd för att bli smittad och föreslår en hemlagad middag som HAN skulle laga...(Alltså, den dagen jag INTE vill äta något p.g.a sjukdom av något slag, kan ni gräva ned mig ! Det är aldrig fel på min aptit !!!)

Han dyker upp med oxfile, Beasås och skall göra en potatisgratäng...Boujolais Royal till det.

Lite tafatt börjar han skala potatisen. Magen kurrar på mig och jag inser att det kommer att dröja länge innan maten är klar om han ska fortsätta skala så jag rycker in och hjälper till.

Det blir en perfekt middag med levande ljus och en svartsjuk katt som bevakar honom på avstånd...Och någon tidtabell för nattbussen har jag inte men det går bra att sova över...

På den vägen är det ! Idag är det tjugofem år sedan och idag fyller skrattgroparna 50 år !

 

GRATTIS min darling   

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards