Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Anna Walentski - 5 maj 2015 16:20

Eftersom jag inte fick någon falukorv ifrån skitaffären igår, har jag stekt köttbullar idag.

Stuvade makaroner och hemmagjorda köttbullar. Mat för en hungrig karl ! ( Och INGA Mamma Scans köttbullar !!! Gud förbjude att dom kom in i mitt hus ! ) Har även kokat saft. Rabarbersaft. Bakat en härlig mjuk pepparkaka också. Till fikat när besöket från Norrland kommer. Har tänkt att städa sen förra veckan...Behöver verkligen dammsugas men det kommer hela tiden något emellan...Jag får säga som citatet jag snodde häromdagen ifrån en blogg : 

"Idag ska jag göra ingenting. Gjorde det igår också, men blev inte färdig."    

Av Anna Walentski - 5 maj 2015 13:16

Skulle handla på "skitaffären" i går... Fick reklamblad om deras extra erbjudanden den här veckan och tänkte göra ugnsstekt falukorv med mos till sambon. RIKTIG mat för en hungrig karl som jobbar ! Det var alltså extrapris på falukorv...Joo jävlar !?

Kommer dit och ser två anställda packa upp vid mjölkdisken."Var har ni korven som är på extrapris ?" frågar jag. " Vilken korv ?" säger den ena tjejen och ser förskräckt ut när hon ser mig. Jag förklarar läget och som vanligt får jag till svar att dom inte får leveranser förrän på tisdagar. Tjejen springer iväg som om det brann i arslet på henne ...Jag hamnar i diskussion med killen om hur saker o ting ska fungera och inte fungerar...

"Tycker inte du det är fel gentemot kunderna när man inte har den servicen man utger sig för att ha, eller JOBBAR DU BARA HÄR ? !!!!" Han mumlar något till svar och jag ger upp och går.

Detta är ett typexemplar på folk som saknar egna initiativ och serviceanda ! Dom är bara där för att kunna plocka ut sin jävla lön ! Sedan skiter dom i resten : skiter i hur smutsigt det är bland hyllor och på golv, hur det STINKER brevid pantmaskinen, hur jävla dyra dom är på de flesta och få varorna dom har och hur dålig kvalite det är på det dom har ! Vem faan vill köpa redan rutten sallad för 29.90 ?! Den ska väl för faaaan få ruttna HEMMA i så fall !!!? OM man nu väljer en såå dyr sallad...Samma mentalitet på de anställda som Hitlers anhängare :" Jag följde bara order"...Jag jobbar bara här...Fyyyfaaaaaaaaan !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards