Alla inlägg den 7 maj 2015

Av Anna Walentski - 7 maj 2015 14:02

Känner ni doften av nybakta bullar ???? Det och doften av nystekta köttbullar kan få vilket getto område som helst att se ut som himmelriket ! Åtminstone i mitt tycke. Jag gillar ju god mat också. Det finns några grannar runt om oss som jag gärna skulle gå på middag hos...Doften av vitlök ihop med kött eller lite orientaliska dofter...Shish Kebab...Mmmm...

Har ni tänkt på hur många olika minnen vi har som innefattar dofter ? När jag var liten drog jag omkring med min mammas nattlinne, speciellt när jag skulle sova.  Nattlinnet var i ett silkigt material och hon skulle ha sovit i det några nätter innan det dög åt mig. Det funkade inte med ett nytvättat. Man låg och tryckte det nära näsan och snusade in doften av mamma...

Eller den hemska stickande doften i väntrummet hos tandläkaren ?! Idag doftar det inte likadant. Även hos doktor Balla luktade det lika starkt...

Tänk doften av en sprillans ny Barbiedocka ! Det är att jämnställa med doften av en ny bil, samma lyckokänsla. Även de små populära Trollen, när jag var liten, doftade på ett speciellt sätt...

Många dofter symboliserar trygghet för mig.Vad hemskt det vore att tappa lukt-och smaksinnet... Imorgon är det dags att borra in näsan i pälsen på kisse och känna doften av en älskad katt ...   

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards