Alla inlägg den 21 april 2015

Av Anna Walentski - 21 april 2015 21:36

Det går inget bra i hockeyn i SM slutspelet...Växjö vann ikväll. Men snart börjar den riktiga WM hockeyn. Ska bli intressant att se om Sverige OCH tv:n håller i längden...

Som jag skrev tidigare handlar det just nu bara om att tiden ska gå. Utan att kunna uträtta något vettigt...Fastnade i ett av mina fotoalbum idag och tiden försvann bakåt till förflutna och glömda dagar... Till bilder med människor som man helt plötsligt inte mindes varför dom fanns med i mitt album, vad var händelsen just då ? Hur kom det sig att man umgicks med just den personen, just då ? Antagligen inte så viktigt när man ändå inte kom ihåg det men man blir ju nyfiken. Funderade ett tag på att dra fram alla mina dagböcker som skrivits sedan tolv års ålder för att minnas det hela, men struntade i det.

Vet att jag då blir sittande i dagar för att läsa mig igenom allt och det hade jag ingen lust med. Har alltså dokumenterat alla hyfsat viktiga händelser i dagboksform sedan jag var tolv år och på allvar började "anförtro" mig åt någon som inte förde vidare, kritiserade eller på något annat sätt fördömde. Tankar, händelser, skratt och gråt blandat med tonårens första pirrande kyss och livets stora sorg och tomhet när man en dag finner sig själv föräldralös när ens föräldrar gått bort...

"När det mänskliga minnet sviktar, finns skriften bevarad." Så kallade jag dem, alla dagböckerna. DÅ förstod jag nog inte hur rätt jag hade i det att jag inte skulle komma ihåg allt som skedde...Idag är det ju en skatt att ha det kvar. Eller....?

Kan i allafall konstatera att "selfies" fanns redan då ! Inget nytt under solen....

Av Anna Walentski - 21 april 2015 10:53

Nu börjar det verkligen synas att det är vår ! I fredags när vi träffade katten igen var det bara att plocka bort fästingar ! Tre stycken hade han. Inte kul med dom små äcklen ! Inte kul med getingar heller ! Idag fick de fulla flugorna på balkongväggen sällskap av en geting som snusade på betongen... Äckligt !

Höll på i lördags med lite krattning och att ta bort granrisskydden från rosorna.Blev helt överraskad när jag fick HELA rosplantan i handen...UTAN några rötter !??? Alla som kan lite om blommor o blad vet vilka kraftiga rotsystem framförallt rosorna har och nu fanns inget kvar ! "Någon" har roat sig med att käka upp alla rötter under jorden i vintras / våras... El Diablo, en fin buske som sambon fick till sin 40-årsdag för tio år sedan och som nu vuxit till ett litet fint träd, stod och svajade på sin plats...När vi kollar vad det beror på visar det sig att den inte heller har några rötter kvar !!! Jag har två rabatter till i närheten av dessa och vågar inte tänka på hur det ska se ut när det ska börja grönska. Det kanske är helt tomt på blommor där ? Det är bara att vänta och se. Hörde någon trädgårdsmästare nämna något om Mullvad tidigare och hur dom käkar upp allt under jord... Ska försöka kolla upp det och åtgärder mot det...Tyckte dom sa att man ska lägga surströmming i hålen dom gjort i rabatterna men det är ju lite synd på så fin föda....Vet inte om jag vill dela med mig av delikatessen...

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards