Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Anna Walentski - 12 oktober 2015 16:27

Flosktoppen ; "Det som inte dödar dig, stärker dig ". Värre floskel än denna får man leta efter...Har man varit såå nära döden under ett ögonblick, inte faan blir man starkare av det, snarare tvärtom ! Man hamnar förmodligen i en riktig psykisk kollaps när man INSER hur nära döden man varit...Att repa sig efter sådant är få förunnat och kräver nästintill överjordiska förmågor att negligera känslomässiga problem.

Om det nu inte är så att avsikten med uttrycket är mera verklighetsanpassat, t.ex om en kvinna blivit lämnad av sitt livs prins för någon blondin som är trettio år yngre, så DÖR hon inte men blir förmodligen STÄRKT av att veta att blondinen i sin tur kommer, inom en snar framtid att lämna prinsen för en rikare och yngre förmåga som delar hennes intresse för klimatsmarta små bilar med mopedmotor, när hon inser att han gillar muskelbilar...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards