Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Anna Walentski - 1 oktober 2015 23:09

Imorgon är det fredag och sista dagen på vuxendagiset ! Yippppeeeeeeeeeeeeee !

Enda kruxet är att jag måste hitta något alternativ ; antingen en annan sandlåda eller börja i skolan eller vete faaan....Men det ska bli väldigt sköööönt att slippa fröknarna som gillar att dissekera allt in i minsta lilla atom...Självkänsla, självkänsla gud-vilket-dravel !

Efter det ska jag in till stan och käka en god lunch med delar av LAfamilja som lämnat sina norrländska fria  vidder och tillfälligt befinner sig i storstan.Ska bli kul !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!

Senare är det dags för Avkopplingen och våran lilleman, som vi ska skämma bort med massor av kärlek och god mat ! Annars blir han sur...

Jag önskar er alla en förskräckligt trevlig helg, som Lotta Engberg skulle ha sagt det.

Med andra ord ; en riktigt trevlig helg !

 

                                                         

 

Av Anna Walentski - 1 oktober 2015 22:31

Såg på Plus på tv ikväll gällande företaget som ringer upp och vill sälja in sin affärside med att skrämma upp folk...Har själv råkat ut för det förra veckan ! Hade en envis jävel som ringde flera gånger när jag inte kunde svara. Såg att det var från Göteborgsområdet... Goa gubbar, ni vet...Kom till slut i kontakt med denna envisa jäkel som ringt flera gånger och det första han sa var " vet du om att ditt personnummer ligger ute på nätet ?!!!"....

Det sa han med en väldigt aggresiv ton så jag blev såklart illa till mods. " Nää, vaddå ????" Han rabblar UPP mitt personnummer med de fyra sista siffrorna och gör en konstpaus.

Sedan förklarar hur "bedragarna" går tillväga via skattemyndigheterna och blablabla...

När han babblar på om detta inser jag att det han VILL är ju att jag såklart ska TRO på honom och vilja att HAN stoppar det hela...Hur fan det nu skulle gå till ? OM det skulle vara ute på nätet är det inte DOM som kan stoppa det i allafall ! Och hur har HAN fått mitt personnummer om inte på samma sätt som "bedragarna" ? Jag väljer att lägga på luren och har inte haft flera samtal ifrån dom efter det.

Enligt Plus hade dom väldigt många anmälningar och reklamationer på sig. Jävligt dålig taktik att ringa upp och skrämmas ! Man blir faktiskt skraj. Så se upp !    

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards