Alla inlägg den 28 augusti 2018

Av Anna Walentski - 28 augusti 2018 20:17

Snart är augusti slut. Vi har fortfarande ganska fina dagar med värme och sol fastän morgnarna är kyliga med 4-5 plusgrader som mest...Särsambon är inne på sin andra semestervecka här på Avkopplingen och bodan är i det närmaste färdigpanelad och målad. Saknas lite foder runt dörr och fönster samt knutar och vindskivorna skall bytas ut och målas. Vi tänkte göra samma sak med pumphuset som också har liggande panel och ska bytas till stående. Lika bra att göra det ordentligt när man ändå håller på ! Jag hade pratat om att hjälpa honom med målningen men har hittills inte gjort något sådant...Är lite rädd att mina diskbråck blir störda av att belastas och jag blir sämre i rygg och nacke...Det räcker SÅ bra med onda knän som det är nu ! Behöver INTE mera ont !

Jag trodde aldrig, när jag var yngre, att jag skulle få så ont i knän och kropp när jag blev äldre, att jag knappt skulle orka uthärda vardagen. För mig var det helt främmande med ont i kroppen ! Jag hade alltid mått bra innan. Helt plötsligt kom det smygande med lite ont i knäna som blev till värre. Artros. Dåliga gener. Nacken med diskbråcket ( som jag inte visste om i början) hade spökat rätt länge i form av hemska migränliknande huvudvärksattacker och mina morgnar innan jag gick till jobbet bestod av att spy rätt ner i toan p.g.a kraftig huvudvärk innan jag kunde gå ut...Av en händelse uppdagades dessa diskbråck när jag sökte för en värkande axel och fick röntgas och två läkare ville kolla upp min nacke med MR-kamera, när de tyckte sig ha sett något utöver det vanliga...

Vad vill jag säga med detta då ? Jooo, ni som fortfarande är unga : se till att träna motion och styrka, håll er normalviktiga och ät rätt, inget skräp ( Vilket jag faktiskt undvikit i mina dagar !?) och tänk på ergonomin när ni jobbar ! Oavsett VAD ni jobbar med. JAG städade i nästan 14 ÅR ! 

Idag är jag inte den som är mest noggrann med städningen härhemma eftersom jag inte orkar på samma sätt som förut... Lite skit i hörnen har ingen dött av, men det blir fan så mycket trevligare om det är rent. 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards