Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Anna Walentski - 7 augusti 2018 19:47

Helt plötsligt händer det ! Jag kom in i datorn efter sju svåra år, åskväder och annat otyg ! Får se hur länge det varar...

Vad ska jag skriva om ? Vad finns att berätta ? Det känns som om jag hade mycket mera att skriva om när jag var arbetslös och "forskade" på extrapriser på mat... 

Eller när jag gick på aktiviteter, s.k "vuxendagis", som egentligen bara var förvaring och fint i statistiken...Eller när pengarna sinade och det blev till att "koka-soppa-på-en-spik"av praktiskt taget ingenting mer än lite rotsaker och buljong...

Idag är det bara intriger och skitsnack på jobbet, pengarna räcker rejält till nästa lön och bilen går som ett spjut. Särsambon bor kvar i gettot och jag är ensam i skogen, har inte ens en katt på besök. Ett riktigt retfullt i-lands problem har jag med tv:n som inte får in några kanaler eller datorn som bara kastar ut mig i rymden ! Det är inte lätt att gilla läget då inte !

Jag kanske behöver semester...? Börjar bli utbränd ? På något sätt inbillar jag mig att jag tyckte det var roligare DÅ, ibland i allafall. Jag försökte göra det så mysigt som möjligt för mig och sambon med att laga god mat tills han kom hem, tände ljus, bakade bullar ibland...Nu känns det inte så nytt och roligt längre med jobbet, att bo i skogen ensam en vinter till känns inte så lockande med mycket snö och kyla...Vill jag till storstan för att träffa mina gamla kollegor måste jag planera så in-i-bomben med att sluta tidigare från jobbet för att slippa köerna in till stan och sedan ska jag köra en och en halvtimme i mörker för att komma tillbaka till min skog, så jag kan sova i min egen säng och slippa gå upp i ottan för att åka till jobbet...

Nää idag var ingen bra dag att blogga. Bara för att jag kom in. För att jag kan. Kunde. Nytt försök nästa gång.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards