Alla inlägg den 13 juli 2017

Av Anna Walentski - 13 juli 2017 19:44

Visste ni att myror hör och förstår människosnack ? Näää, hur kunde ni veta det ?! Hur många myror träffar gemene man per dag ? Svaret är noll. Majoriteten av svenska folket träffar inga myror alls på en dag. Inte en vecka heller. Inte en månad. Kanske de träffar en myra en gång om året ? På badstranden då ? Eller ute i svampskogen. Knappt.

Jag har umgåtts med myror ett tag nu. Det började i våras med någon enstaka som promenerade över köksbänken. Det är ju ganska vanligt att de kommer in under våren men sedan brukar de försvinna. Dock inte mina myror... Mest har vi träffats i badrummet : jag duschandes i kabinen. Myran på utsidan av kabinen. Klättrandes på väggen. Jag har tagit dom med en papperstuss och nypt till, innan jag kastat ner dom i toastolen. Jag har då också erfarit att vissa av dom är duktiga simmare, både under som över vattenytan...

Idag tyckte jag att det räckte när jag kommer hem och ser hur de börjat flytta sina ägg brevid ytterdörren och lagt in dom i sopborsten som stod där i hörnan...Verkligen förberett för att flytta in och bli sambosar med mig ! 

Jag har sprayat med Radar i springor och vrår och badrummet som de gillar bäst, trots att min tanke var att städa idag när jag kom hem. Blev inget sådant just nu och imorgon blir det samtal till försäkringsbolaget så får vi se vad det blir av allt...

Tycker det kryper och kliar över hela kroppen på mig ! EN myra är okey men en hel stack är en stack för mycket. Ciao !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards