Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Anna Walentski - 1 juli 2017 19:36

Tira grabbar å tjejer ! Im back !    Nä skojar bara lite nu, eller inte... Men sitter på altanen på Avkopplingen och har äntligen mottagning utan att bli avbruten, hoppas jag...Nu är det ju EVIGHETER sedan jag bloggade senast !!!

Vad har hänt ? ( Man TROR det händer så mycket i ens liv men tjena ! det gör det inte ! ...) Inte i MITT liv i alla fall.

Har varit på semester upp till Nordaland, till kusten, vid havet ni vet.Firat midsommar. I år var det lite annorlunda. Inget tema, vilket innebär att vi inte klär ut oss i maskerad. Skönt, då man faktiskt ledsnat på det efter många år... Men också för att det var två olika "läger"som gjorde det annorlunda, var för sig.. Jag vet inte om jag gillade det så mycket...Tyckte det splittade hela La Familija helt och hållet och kanske inte tillförde mig så mycket. Jag är nog en stor traditionalist som vill att saker och ting förblir som det är (Du förbliiiir vad det var, Ja JAG vill leva , JAG vill dö Nordeeeen...)Så sant men har iiiiingen aaaaaning om vad de andra tyckte egentligen.Egentligen ???!!! I min värld, som jag vet att många anser naiv, ( Låt vara ! då världen faktiskt blir liiite finare då...)anser jag att vi lever en SÅ kort stund på jorden att vi inte har råd att förspilla någon tid på att vara irrelevanta och inte behandla varandra som vi själva inte vill bli behandlade på ...När systrar inte ens pratar med varann längre ...VART är vi på väg då ? OM vi bodde vid gränsen Kroatien/ Serbien som det var för några år sedan när hatet var som värst, är vi ändå inte ens i närheten av det...Vill VI ha det likadant ???

För övrigt mår jag bra och är vid mina sinnens fulla bruk. Har idag haft förmånen att fynda på REA och inköpt lite nyare möbler till vår altan på Avkopplingen. Vi känner oss väldigt nöjda över att ha fyndat så duktigt !!! Skall bli trevligt att tillbringa ledig tid i dessa sommarmöbler med en fin kudde och fleece filt på knäna...Och att njuta av brasan som de gamla möblerna ger ! Självklart sparar vi det till en kall och rufflig dag senare i sommar !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards