Alla inlägg den 25 februari 2017

Av Anna Walentski - 25 februari 2017 12:35

Vad som återstår nu är "bara" att säga upp sig hos det företaget jag jobbat i 8 veckor på...

Vilket kommer att kännas lite jobbigt då även en annan kille i veckan sagt upp sig. Han var också " ny- på- jobbet", som jag och skulle förstärka driften och avlasta de andra kollegorna. Det blev väldigt sura och ledsna miner hos vissa efter att det kom ut.

Jag tänker mycket på både kunder och personal. Har fått bra kontakt och stort förtroende hos vissa kunder som tidigare haft dåliga erfarenheter av firman. Även många av personalen som inte tidigare känt att de har någon "chef" som bryr sig om dom känns lite tråkigt att lämna...

Mina kollegor, den färggranna samlingen av karlar från olika länder, har jag ju vant mig vid deras jargong och känt mig accepterad i "lejonkulan"...

Men nu är det hög tid att vara egoist och tänka på sitt eget väl och ve ! Köra sitt eget race !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slippa kvällspassen ute i skolorna för att kommunicera öga-mot-öga och hoppas budskapet går in bättre än om jag ringt dom. Slippa nystartsbidragarna som aldrig sett skillnaden mellan smutsigt och rent och inte inser vilket viktigt jobb dom är där för att utföra. Slippa röklukten i korridoren efter att 5 personer tänt varsin cigg !

På måndag är det dags...

Av Anna Walentski - 25 februari 2017 12:07

Vid anställningsintervjuer vill man gärna ha referenser som man kan ringa till och ställa frågor om den arbetssökande för att få en bild av hur den personen är. Jag har själv lämnat åtskilliga referenser om personer som arbetat hos mig och alltid varit noga med att framställa personen så bra som möjligt. 

Då blir man riktigt förvånad och undrande när man får höra att en person är för gammal för jobbet, för lat och oduglig och absolut inget som man skulle rekommendera !!! Det var vad min blivande chef fick höra när hon ringde upp min förra chef ( gamla kollega som sparkade mig efter nästan 18 år...) Hon blev väldigt illa till mods och visste ju självklart inte vad hon skulle tro. Som tur är ringde hon nästa namn på listan och fick genom henne också ett namn till att fråga, som bägge lämnade goda vitsord om mig. ( Tack ni båda ! )

Man kan ju undra vad som gjorde den förra, så kallade chefen, så hatisk och elak, att hon tyckte sig ha rätt att vräka ur sig sådan galla om mig ??? Efter 3 år ?!

I mina ögon är hon ett riktigt psyko och har stora problem med sig själv. En dag kommer hon att få igen för sina ord och handlingar." What goes around comes around." Believe me.

Av Anna Walentski - 25 februari 2017 11:32

Igår den 24 februari fick jag det samtalet som kommer att förändra tillvaron en hel del. " Du har fått jobbet ! "var det en röst som sa. Jag trodde inte riktigt mina öron. Hade ju hoppats men trodde inte riktigt. Det fanns ju faktiskt 5 andra sökanden till tjänsten. Det var min blivande chef som ringde med den glada nyheten och som samtidigt meddelade att om ca 6 veckor är det dags att kliva in i kommunhuset i Skärgårdsstaden. Det innebär att vi blir särbos på veckorna, sambon och jag, då jag "flyttar" till Avkopplingen för att utgå därifrån.

Det blir väldigt mycket annorlunda att slippa all storstadstrafik, alla språkförbistringar och alla nystartsbidragare som skall anställas för ekonomins skull...Det här arbetet skall inte gå med någon vinst för ögonen, vilket blir ett nytt sätt att tänka på för mig som i mina tidigare jobb alltid måstat tänka så. Det som kommer att kännas som högsta vinsten i livskvalitet blir när jag får pyssla med mina blommor varje dag efter jobbet !

Det är dock provanställning 6 månader och allting kan hända men vi är på rätt väg !!!

Vi är hemma igen. Sambon har parkerat sig framför skid -WM på tv och jag håller till i köket. Tänkte mig ut lite senare för att handla lite. Kanske laga lite mat till matlådor i veckan. Det är skönt att slippa jaga lunchen och bara slå sig ner och äta.

Idag ska det bli hemmagjord Yakiniku eller något thaiinspirerat då lövbiff är grunden. Tror det blir Yakiniku då det är väldigt länge sedan vi åt det. Med jasminris till.

Ha en skön lördag och gör bara vad du känner för !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards