Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Anna Walentski - 11 februari 2017 09:51

Jag får snart kallas för helgbloggaren istället för "Annagonzo stör sig på"...Tillvaron förändras och man anpassar sig ganska naturligt till förändringarna. Vad annat kan man göra ? Gilla läget ?!

Veckan som gått började humörmässigt på topp men planade ut mot slutet för att riktigt ledsna ur på fredagen...Vad handlar det om ? Tiderna ! Arbetstiderna ! Är döless på att jobba till 18-19 och komma hem trött och mer eller mindre dyka i säng och sova ! Missar alla tv-program jag brukar se och tycker det bara är jobb, jobb, jobb...Och att vara ute och springa på tomma, ödsliga skolgårdar när mörkret sänkt sig är inte min favoritsyssla direkt. Tycker det är olustigt och faktiskt lite skrämmande. Jag är inte rädd för mörkret. Snarare det som kan finnas där. Inte rädd för andarna. Det är människorna som skrämmer...

Häromkvällen var det kattjakt på ena skolan ! Jag hade lagt märke till 2 riktigt fina vita-med -svarta-fläckar katter som lekte och rejsade på skolgården i mörkret. De verkligen lattjade och hade roligt med varann ! Jag står och pratar med en vaktmästare när något vitt flyyyger förbi oss och uppför en trappa, där det var enkelriktat och därmed stopp..Vaktmästaren springer upp och kommer tillbaka med en lååång katt hängande mellan händerna som han lyfter ut..I samma veva kommer föräldrar in genom dörren och ett vitt spjut ruuuusar in i korridoren och upp till en koja som ungarna har. Den är också "dead end" så snart kommer vaktmästaren återigen med en lååång katt hängandes i armarna...Jag får berättat för mig att katten ligger och lurpassar utanför dörren och så fort någon ska in ska även katten in. Den älskar uppmärksamheten ifrån ungarna !

I torsdags var jag på intervju i närheten av Avkopplingen. Det kändes bra och skulle vara det som jag efterlyst i form av "göra- något-helt- annat"...Dagtid, inga kvällar typ 7 till 4. Vågar inte tro något men hoppas naturligtvis...Skulle släppa allt om jag fick det.

Vad tror ni jag ska göra idag ? Forskade igår morse och fyndade mat för 150 spänn som ska lagas till matlådor ! Fläskkotletter, revbensspjäll och en rostbiffgryta med kycklinglever, bacon och trattkantareller. Potatis och grönsaker till. Och såååås förstås !

Men nu ska jag äta lite kokta ägg med sambon. Ha en skön lördag !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards