Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Anna Walentski - 26 mars 2016 10:15

Är tillbaka från Blåkulla. Pallade inte med mera då det var ett himla partajande...Åldern börjar ta ut sin rätt. Kom hem till en lugn långfredag där sambon ställde sig i köket för att göra potatisgratäng med en god köttbit. Fattar inte, men hans gratäng blir alltid sååå himla god ! Mycket godare än min. Men det får man inte säga för mycket...Han blir så himla styv i korken och ältar det resten av dagen eller kvällen...

Idag ska vi på 80-årskalas med god mat och dryck. Ska bli trevligt att slippa fixa käket själv och bli bjudna på trerätters istället. Måste ut och köpa någon fin vinpava och lite blommor. Det är ju inte så enkelt med presenter till en herre i DEN mogna åldern ....

Vädret verkar förbättras. 25 grader på balkongen i solen. Men lite kyligt i skuggan. Värsta tiden att veta hur man ska klä sig när man går ut. Ena stunden är det för varmt och svettigt, i nästa fryser man...Ser att flugorna har vaknat till liv. De sitter på balkongväggen och solar sig. Nu börjar värsta årstiden med allt som surrar och ska in i näsan och munnen på en.. De små AIK:arna är de värsta ! Jag springer världsrekord varje gång ! Än har de inte fått mig !

Fortsatt trevlig påsk på er !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards