Alla inlägg den 21 mars 2016

Av Anna Walentski - 21 mars 2016 16:05

När jag nu åker så mycket med olika kommunikationsmedel finns det vissa saker jag reagerat på...Det gemensamma rummet som det kallas, där vi alla är delaktiga då vi åker pendeltåg, buss eller tunnelbana. Där borde det väl finnas vissa oskrivna regler, tycker man. Det jag sett är hur folk mitt på ett knökfullt pendeltåg, hivar upp en salladsbunke av plast eller papper, och börjar forsla in av det som finns däri... UTAN att genera sig det minsta att det sitter folk runtikring och brevid ! Mackor och smörgåsar, hamburgare och pommes och vad-som-helst stoppar folk i sig. Pricken övet i:et var nog idag på bussen när en kille öppnar sin matlåda och börjar käka och det luktar brunsås med mosad kokt potatis i hela bussen ! Men hallåååå !? Har man ingen respekt för maten och dess tider ? Ska inte maten avnjutas i hemmets ( eller restaurangens) lugna avskilda vrå, med tallrik och bestick och lämpligen ett bord att ha det på ??? Helga maten och dess måltid. Är det bara jag som tycker att det är lite PRIVAT att inta sin middag, lunch eller annan måltid och vill inte skylta med det inför allmänheten ? Lite som att ha sex ? Det gör man ju inte heller på ett tåg i värsta rusningstid !? Eller ? Det kanske finns de som gör det också...Det har jag sluppit att se. Än så länge.

Av Anna Walentski - 21 mars 2016 15:46

Senast jag skrev hade jag problem med nätet och svårt att blogga. Samma sak har det varit sedan dess och det är snart 2 veckor nu. Försöker få till det nu !

Då skulle vi till Avkopplingen och visste inte om Kisse skulle dyka upp... Vilket han gjorde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

På eftermiddagen vid 17-tiden sitter han utanför dörren och tittar upp mot fönstret. Öppnar och släpper in honom. Han går raka spåret till sin matplats "Var är mina matskålar ? Fram med käket nu då !" Som om han inte varit borta i 6 veckor !!! Som om det var IGÅR han gick ut och såg oss senast...Det är nog sant att katter inte har begrepp om tid och det ska vi vara glada för...Han åt, kom upp i soffan och kelade med mig, hoppade ner och gick till matskålen igen. Upp till "husse" och gosade en stund. Jämnt och rättvist fördelade han tiden mellan sambon och mig så ingen skulle bli sur och utan hans uppskattning...

Frisk och pigg, med kilona jämnt fördelade över den lilla kattkroppen, såg han ut att ha haft det bra. Har förmodligen upptäckt stallet med hästarna och småflickorna som rider. Kanske har han lagt huvudet på sned och charmat till sig lite ätbart av dom...

Självklart sov han i sängen med oss ! Mittemellan tills det blev för varmt för honom. Det känns skönt att han mår bra och att inget hänt honom...Kisse, de fria viddernas man.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards