Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av Anna Walentski - 30 oktober 2016 19:25

Så var helgen över igen. I lördags bjöd den på sol men samtidigt riktigt kalla vindar så det var svinkallt ! Vi var ut och bilade omkring lite på Avkopplingens nejder, tittade bl.a på när många båtägare skulle ha upp sina båtar ur sjön. Det var intressant att se hur en liten traktor kunde köra omkring med en stooor segelbåt...

Idag var vi ut på en kort promenad men det blåste så kraftigt så vi vände tillbaka. Sambon gick ut för att "hämta svamp" medan jag passade på att plantera fröer på Kisses s.k grav...

Det är ingen utmärkt grav, mera en hemlig grav som bara vi vet om, och sååå ska den förbli. Men det är inget som hindrar att det växer lite vilda blommor precis DÄR !

Väl hemma i gettot åt vi en god middag bestående av oxfile, pommes och beasås. Till och med ett gott glas rödvin till. Som vanligt, var vi värda det !

Imorgon ska sambon jobba medan jag ska forska lite bland matvarorna som erbjuds på de olika affärerna. Lagade ett lass med fläskkotletter, potatis, brunsås och kokta morötter i helgen. Det blir fina matlådor till sambon igen ! Mat och potatis...

Nu väntar amerikanare i Sverige på tv och Stormare efter det. Ha en trevlig söndagsnatt alla ni som ska jobba imorgon ! Hehehe !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards