Alla inlägg den 17 oktober 2016

Av Anna Walentski - 17 oktober 2016 13:40

Då var det 17 oktober idag. Tiden springer med stormsteg framåt och jag ska inte säga vartåt det bär, positiv som jag är. Idag.

Trodde faktiskt döden var mig i hälarna igår kväll när jag lade mig i sängen för att sova...Hela sängen och rummet roterade i full karusellfart och inte förrän jag snabbt lade mig på rygg stannade det ! Kan dock inte ligga på rygg längre då det gör för ont i både rygg och bröstkorg så jag snodde runt till vänster sida och då stannade rummet upp...Men då värkte det i ben och knän och-gud-vet-allt och jag tyckte mig se hur LIEN blänkte till ute i hallen...

Gjorde misstaget i lördags att gräva ned en ros i rabatten för vintervila och härjade runt med EN jordsäck, som sambon hjälpt till att bära åt mig. Städade sedan i min trädgårdsboda och fick ordning på alla krukor som stod och tog upp plats på golvet ; lyfte dom in i varandra så dom inte skulle ta så mycket plats. Hokus pokus rent och snyggt !

Och DET räckte för att göra mig till krympling idag !??? Eller så råkade bara kristallerna i öronen lossna precis nu !? Vissa har ägglossning, jag har kristallossning !

Har valt att tvätta sängkläder och torka dom i tvättstugan för att byta rent sedan och få sova gott i ren, nybäddad säng...Men jag raglar och tar snedsteg så en fyllare verkar beskedlig i jämförelse. Tittar jag uppåt eller neråt snurrar hela min tillvaro så jag får hålla fast mig i något...Får nog ge upp tanken jag hade om att dammsuga idag...

Imorgon ska jag ju laga pannbiffar på 1,2 kilo så jag behöver vara alert. Men nu är det dags att balansera ner till tvättstugan igen ! Ciao !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards