Alla inlägg den 20 oktober 2016

Av Anna Walentski - 20 oktober 2016 16:06

Den här yrseln gör mig tokig ! Och den onda axeln ! Skulle behövt dammsuga och putsa sovrumsfönster men vågar inte göra någonting...Tänkte att det kanske är bra att vila mig i form då jag har lite feber, men jag blir bara slöare och slöare och tokigare och tokigare av den här tillvaron...Hungrigare och hungrigare. Bullarna som jag bakade för 2 veckor sedan är nästan slut...Det är väldigt gott med en kopp kaffe med en hembakt på kafferasten klockan 14 framför teven eller korsordet ! Trots att man är ensam på den rasten, då jobbarkompisarna lyser med sin frånvaro ! (???????????????????????????)

Hämtade ut paket häromdagen som visade sig vara 4 st muggar i grått och rosa. Gratis. Det var via min prenumeration på "Allt om trädgård", som jag( / vi) unnar oss trots arbetslöshet och begränsad ekonomi. Man behöver något att glädja sig åt och att få en härlig fullspäckad tidning med blommor och bin i brevlådan emellanåt, är ren och skär LYX. Det är verkligen "because i am worth it"- känsla över det !!!

Skall i helgen laga Fläsklägg med rotmos för första gången. Passar på då alla tillbehör redan finns hemma, både till rotmoset och läggen i frysen. Har varit sugen på det länge så nu ska det bli av. Billig mat är det ! Hoppas det blir gott.

Har varit duktig på att hamstra billigt till frysen de senaste veckorna så nu skall det ätas upp när det ändå är tomt i börsen ! Har till och med en färdigstekt kyckling i frysen som blir fredagsmys...

Nu ska det bli middag tills sambon kommer hem ; kantarellsoppa med ugnspannkaka.

Ciao på er !

 

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards