Alla inlägg den 5 november 2014

Av Anna Walentski - 5 november 2014 23:53

Att tänka på under dagen; Bästa sättet att undvika ett problem är att lösa det !

 

                                                                                          

 

En annan sak att tänka på ; Den som väntar på tillfälle förlorar tid ! ( Alltså , det finns INGA bra tillfällen ju längre man väntar... )

 

 

                                                                                

 

Får du bara ändan ur vagnen behöver du inte ta dig i kragen !!!

Av Anna Walentski - 5 november 2014 23:05

På den vägen var det. Katten i kojan på vardagarna , dök upp på fredagarna. En katt som är ute mesta tiden utvecklar så småningom en päls som tål kyla och väta på ett helt annat sätt än en innekatt t.ex Man kunde riktigt känna att han nästan hade en angorapäls eller i närheten av riktigt fin kashmir... Tjock och fin var den i alla fall !

Tiden gick och vi umgicks tillsammans varje helg. Han blev mer och mer van vid oss och var inte alls särskilt rädd och spattig längre. Till Valborg fick vi besök av delar av La Familija och döm om vår förvåning när vi såg att katten var än mer social än förut, som om han ville välkomna våra gäster till hundra procent !...Han var med hela tiden och ingen kunde motstå hans lantliga charm... Jag såg karlar ligga på knä för honom...Verkligen en gullig katt !

Så ser verkligheten ut idag. Den som följt min blogg vet att vi har ett nära förhållande och försöker göra allt för att han ska ha det bra och inte känna sig så ensam. Därför avslutar jag nu historien om hur vi träffades och vad framtiden anbelangar, tar vi en dag i taget....Snart är det fredag igen...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards