Alla inlägg den 5 november 2017

Av Anna Walentski - 5 november 2017 12:47

Redan 5 november ! Tiden springer iväg. Inte långt kvar till 1:a advent vilket känns skönt för oss som gillar att pynta och dra fram allt som har med julen att göra...

Har ganska mycket att göra på jobbet just nu. Allt ifrån att besikta kvalitet till att instruera nyanställd personal och avsluta anställda som inte fungerar. Mitt i denna idyll, där folk verkligen borde uppskatta sina goda arbetsförhållanden, finns det dom som tyvärr skiter fullständigt i om dom gör ett bra jobb eller ej... Ja dom gör inte ens det dom är tillsatta att göra. Självklart vidtas då åtgärder från arbetsgivarens sida men de kvarnarna mal väldigt långsamt och det dras ut på tiden...

Många möten att springa på också. Vissa nödvändiga vissa "tidsslösande". Jag gillar ju när det rör på sig lite och hatar att rulla tummarna !

Skulle träffa mina gamla kollegor nästa vecka för en middag men har ingen möjlighet att delta då jag inte kan komma ifrån lite tidigare för att åka i till storstan. Det tar ju en timma bara för att köra in och med köer ännu längre tid.

Tände ljus för våra nära och kära i helgen, de som befinner sig på andra sidan och inte finns med oss längre. Kisse till exempel. Har inte gjort allvar av att "skaffa" ny kattkompis än...Vill vänta lite av någon anledning...

Sambon tyckte sig höra knackningar på dörren flera gånger och var fullt övertygad om att någon stod utanför och jag trodde det var andarna som hörde av sig. Jag hörde också att det lät men vi har hört dessa ljud förut och det är lite oförklarligt i sig men kan kanske förklaras om man bara visste vad...

Ska ställa mig och laga lite köttbullar av färsen som blev över igår. Gjorde en hemmagjord panpizza med köttfärs, lök och tomater och egen tomatsås, vilken blev väldigt god. Sedan softa i soffan. Fånga resten av dagen och vila fram arbetsveckan. Trevlig söndag på er !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards