Alla inlägg den 21 oktober 2017

Av Anna Walentski - 21 oktober 2017 11:05

Det är ett härligt höstväder ute ! Solen skiner från en klarblå himmel med lite småkylig temperatur. Frosten tog Änglatrumpeterna och de sista blommorna inatt så idag blir det att rensa och städa bort, hur tråkigt det än låter.

Särsambon gick ut igen för att hämta de sista kantarellerna som han inte fick plats med tidigare idag...Medan jag duschade, matade fåglarna och åt frukost framför tv:n var HAN ute och "hämtade" svamp...Kom hem med en full systemkasse !

I förrgår fick jag en förfrågan via Arbetsförmedlingen om ett erbjudande om jobb !

Står nämligen kvar så länge jag får, som tillgänglig för arbetsgivare. Man får stå kvar i 3 år och visar sin profil för presumtiva arbetsgivare som kan gå in och leta efter vissa speciella tänkbara kandidater...Typ söka på "trevlig kattintresserad kvinna boendes i skogen" och POPP (! ) så poppar mitt namn upp. HAHAHA !

Det absolut roligaste nu var att det handlade om norsktalande kompetens för att få jobbet ! Riktig deiligt ! 

Förnyade våra pass häromveckan. Stod inte i kö för att få en tid, som det är i Stockholm, utan kunde välja på nätet bland alla lediga tider...Fick en tid dagen efter och på 2 röda var det fotat och klart ! 3 dagar senare kunde vi hämta de nya passen hos polisen. Nu öppnar sig möjligheterna och med nya pass krymper världen lite...

Nackdelen i tillvaron just nu är ju sambons handled som han fortfarande är sjukskriven för. Han kan inte göra mycket med den och OM han gör något, får han fruktansvärt ONT i den. Han plockar svampen med vänster men är väldigt dålig på att använda den. ( Se där hur viktigt att träna på att göra saker med BÄGGE händerna och inte bara använda EN hela tiden !!!) Nästa vecka ska han till Södersjukhuset i stan och träffa en handkirurg. Jag följer med honom som "tolk"..Karlar har ju lite svårt att ställa de rätta frågorna.

Igår testade vi ett nytt recept på en fisksoppa som blev en gryta med våra extra tillbehör...Riktigt smarrig blev den och räcker till idag också. Lite gott bröd och vitt till , blir kaaannnnooon !

Hoppas ni vilar upp er och njuter av ledigheten som helgen ger. Skäm bort er med att göra det ni verkligen vill. Nu går jag ut i solen ! 

          

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards