Alla inlägg den 27 november 2018

Av Anna Walentski - 27 november 2018 17:43

Hallå hallå ! Har inte kunnat blogga på evigheter och det känns som om jag tappat min ena stortå...Något har saknats mig, med andra ord. Har haft många tankar och ideer om blogginlägg men inte kunnat skriva. Anledningen är ju att jag bor mitt i skogen, långt ifrån Wifi och andra säkra nätinstallationer... Borde kunna hänga upp en antenn i den högsta granen och hokuspokus-funkar-allt !

Nåväl, vad har hänt Annagonzo, ensam i den mörka skogen ? Särbon och jag fortsätter leva var-för-sig i veckorna och träffas på helger... Jag har varit snäll när det varit "sommartid och väder" med att hämta upp honom på fredagar för att det ska bli lite längre tid för honom häruppe. Han har ju jobbat lite med husen och vi har målat utomhus...Nu blir det lite kortare effektiv tid som vi träffas eftersom han kommer med buss på lördag förmiddag och jag hämtar honom från Håla, men det räcker, tycker jag... Snart är det jul och då ska vi ju vara lediga och umgås lite mer med varandra...Ibland undrar man ju dock hur länge vi ska hålla på såhär, bo på varsitt håll och träffas bara på helgerna...

Jobbet då ? Yes, som vanligt ; same shit indeed ! Skitsnack om kommunen och dess invånare, chefer och andra lösdrivare ! Jag orkar inte med det ! OM jag slutade arbeta på detta ställe skulle det enbart bero på att jag inte orkar höra mera bullshit...Mina öron trillar av snart. Och det värsta är att INGEN av dom som beter sig på det här sättet, verkar haja hur de beter sig ! Jag väntar och väntar, tror att kanske kommer en förändring snart, men icke...Varför säger jag inte till dom då, undrar nog vissa ? Nej, jag väntar på att de ska inse SJÄLVA hur jävla insnöade de låter och beter sig.." That will be the day...."

Vågar nog inte skriva så mycket mera just nu... Kanske åker ut i rymden snart.

Får bevaka nätet lite och återkomma när det ser tryggt ut.

Ha det gott så länge !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards