Direktlänk till inlägg 28 maj 2017

Håll i hatten !

Av Anna Walentski - 28 maj 2017 17:15

Håller på att blåsa bort idag. Igår varmt som satan och knappt en bris...Idag kompenseras värmen av en stormliknande bris eller vind eller vad man nu vill kalla det. Trädtopparna niger för vinden och är emellanåt lika med marken. 26 grader ute. Svettigt och klibbigt om man gör något utomhus. Jag låg inne på soffan och läste med "tjockfilten" över mig..Tyckte det var kallt och frös medan jag väntade på att få gå ut och hänga tvätt. Var inte alls förberedd på bastuvärmen som slog emot mig när jag gick ut på altanen...

Vi har haft ena nevön med flickvän här sedan fredag kväll. Ätit gott med goda drycker till. Flickvännen har målat räcket till gäststugan nästan 2 varv, det var ju bara grundat, så vi behöver komplettera med ett sista varv... Hon tyckte det var passande att måla och samtidigt passa på sola. ( ? ) Sambon och nevön var till sågen och köpte lite virke då han har takräcke på bilen. Vi har svårt att handla sådana skrymmande grejer nu när vi inte har dragkrok på bilen och nu ska vi ju bygga en bättre entre på framsidan...Har ju bara varit en liten ynklig trappa nedanför dörren och nu blir det lite mera " ståndsmässigt" med en liten altan. Sambon påbörjade arbetet med den så fort de lastat av och gav sig ut på cykeltur. Han gillar verkligen att bygga !

På tisdag ska vi åka till Åland på utbildning. De har lovat regn och det är väldigt välkommet men låt det för faaan INTE blåsa !!! Jag blir ju så förbannat sjösjuk ! Har jag otur ( tur ? ) blir jag sjuk innan dess...Näsan rinner, svettas , nyser och ont i huvudet...Min kollega var riktigt risig förra veckan och var på jobbet ändå mesta tiden...( ? bra eller...???) Tror inte det är pollenallergi då jag faktiskt har klarat mig galant genom björkens musöron och ända fram till nu. Ja det återstår att se. Har ingen kula att se in i. Morsdag idag. Gillar inte sådana komersiella påhitt ! Farsdag. Barnens dag. Kanelbullens dag. Fan och hans mostersdag. Trots det, sänder jag en extra tanke till våra mammor som befinner sig i en annan atmosfär...Den ena är här väldigt ofta med mig, svärmor, och bor i "gula rummet". Min mamma är lite skygg men kanske hon har fullt upp med att bevaka de däruppe i norr och tycker att jag klarar mig bra på egen hand...En extra tanke också till "farsan" och alla de andra som kilat vidare i atmosfären ...Ni fattas oss !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards