Alla inlägg den 4 september 2018

Av Anna Walentski - 4 september 2018 15:02

I brist på nyskrivna, aktuella  inlägg ; Vill bara informera om att det går bra att läsa tidigare års

 

inlägg som ni ser till höger i en egen ruta : 

 

Väckelsemöte del 1 och 2 som handlar om dessa stöd-och

 

matchningsföretag som arbetsförmedlingen upphandlar till

 

sina arbetslösa...jag antar att inte mycket har förändrats på

 

dessa 3 år... Om ni ska ut och äta ; en restaurangrecension så ni inte köper grisen i säcken.

Av Anna Walentski - 4 september 2018 14:18

Ligger hemma med en riktigt förbannat onödig förkylning ! Som om det fanns nödvändiga förkylningar...?! Nää den här är extra onödig i MINA ögon ! Hela förra veckan hade jag en kollega som satt mittemot mig och snörvlade, snorade och hostade RAKT UT !!! Hängde vid datorn och sade sig inte sova på nätterna... Jag frågade varför hon inte stannade hemma om hon mådde så dåligt samt lade in en liten vink om att hon smittar alla andra. Hon hade inte råd, sa hon. Och VAD händer ? Joo fredag eftermiddag åker jag hem inför helgen, fryser och känner hur halsen börjar korka igen...Lördag bytte jag plats mellan soffan och en stol ute på altanen med sjalen värmande om axlarna och medicinwhiskyn nära till hands...Satt och kollade sambon när han "jobbade" med paneling av pumphuset och tog en paus då och då för att hålla mig sällskap...

Igår var jag knappt uppe, låg i sängen och frös och sov. Har försökt dricka mycket vatten och har fruktansvärt ont i revbenen av hostandet och känner mig irriterad av att ha blivit smittad av idioter som inte tänker på sin omgivning när de är sjuka utan går och jobbar ändå ! Tänk på det ni ! Stanna hemma !

Jag hade haft mycket att göra den här veckan, både på jobbet och privat, och velat njuta av detta fantastiska septemberväder som vi har nu ! 20 grader, sol och en klarblå himmel utan moln. Får gå ut och titta till sambon när jag är klar.

Längre fram i månaden ska jag träffa mina gamla kollegor för en middag igen. Ska bli riktigt kul ! Det är länge sedan nu. Tänker försöka ta en semesterdag och sova över hos särbon så kan vi åka tillsammans hit till Avkopplingen efter hans jobb.

I oktober ska vi åka finlandsfärja med Lafamilija för att "fira" att oldermannen fyllt 70 år...Få lite Estoniavibbar igen. Hoppas det är kavlugnt och isfritt.

Nu dags att vila med ryggläge i soffan. Går ut först och insuper dagens härliga septemberfeeling...Ciao !

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards