Alla inlägg den 7 december 2018

Av Anna Walentski - 7 december 2018 19:50

Så var det fredag igen och fortfarande inte tillstymmelse till tv ! Har halvsovit i soffan framför brasan och funderat när man får gå lägga sig i sängen och sova...

Radion på som vanligt med ganska bra musik för engångsskull...En kille som sjunger mera visliknande låtar som utseendemässigt påminner om min "småkusin Rolle" när vi var små...Heter nog Wij i efternamn. Att bli äldre och tappa / sakna  ord är ganska jobbigt, namn försvinner helt. Men så länge man kan hitta alternativa ord som beskriver samma sak eller synonymer har man inte alzheimer i allafall...Thomas Andersson Wij heter han, sa dom precis. Hahaha !

Vårt arbetsplatsmöte med tillhörande julbuffe igår var riktigt trevligt ! Vi var 60 pers som träffades och käkade ihop. Hade julklappsutdelning med inköpta julklappar för 30 spänn... Jag fick en tomte som hade svalt ett värmeljus. Han står och vaktar på mitt skrivbord på jobbet. Åkte hem vid 17.30 men vände och åkte tillbaka då kollegan ringde med panik i rösten och hade glömt nycklarna till kontoret och där låg väska och ytterkläder. Igår var det lite kyligt med några minusgrader så det hade varit väldigt svalt för henne att gå hem utan ytterkläder...

Imorgon kommer särbon. Jag hoppas han hinner ge sig på den nya antennsladden och koppla in den så man får gå på Nobelfest på måndag. Har ju det som tradition att kolla på den. Kul med allas klänningar och håruppsättningar. Brukar själv sitta i mysbyxor och raggsockar...

Nää, det här blir kort idag ! Hopp in i duschen och sedan sängen med mina böcker ! Håller på med 3 st samtidigt eftersom jag ledsnar på samma bok ibland : deckaren 1793, lite halvruggig om det gamla Stockholm då man mest söp och skrävlade, "Mamma sa att jag inte fick berätta", om ett utsatt och misshandlat barn samt "Omgiven av idioter"...Tänkte jag skulle lära mig mera om mina kollegor runtomkring mig...En ny bok om Singöserien som handlar om en kvinnlig poliskommisarie och utspelar sig i Roslagens famn som är lite småmysig...Därför säger jag godnatt nu !

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards