Alla inlägg den 14 augusti 2018

Av Anna Walentski - 14 augusti 2018 20:36

Hösten kom som en smygande spindel..Plötsligt var den bara där ! 7 plusgrader imorse på altanen. Har frusit som fasen förra natten trots stängt fönster...Det är en jäkla tur man har duntäcke !!! Och element att klicka på : Varde värme !

Just nu regnar det ett stilla strilande. Hade velat se allsången på skansen för att kolla hur vädret är i stan men tv-gudarna vill inte att jag ser licensbetalda kanaler, bara hur krabbfiskarna jobbar envetet och hur tokiga fruntimmer i olika utföranden ska välja brudklänning...Allvarligt, har ni sett hur mycket ren dynga som visas på tv ?! I allafall på MIN ! Ni kanske har sådana där smarta teven där ni väljer precis vad ni vill se...? Den tänkande teven...Har lyckats följa serien om mordet på Versace trots min envist strejkande tv och snubben i filmen, mördaren, är riktigt ruggig ! Så pass att jag sover med stängt fönster efter att ha sett den...

I helgen träffade vi våra snälla gamla grannar som sålde bort sitt sommarställe och nu var på besök hos våra mindre omtyckta grannar. Vet att särbon sa förra året att det kommer att gå fort utför ..och med det menade han att de kommer att åldras väldigt fort och "bli gamla" som det heter. Mannen sa själv efter försäljningen att"nu ska vi sitta och glo på balkongen och hålla reda på vad grannarna gör.".. Han var inte alls riktigt med på noterna att sälja. Hur rätt hade han inte och jag önskar verkligen att han inte haft det...

Det hade börjat med att mannen ramlade väldigt illa inne i lägenheten och slog sig halvt fördärvad. ( troligen en mindre stroke) Envis som en åsna åkte de aldrig till akuten. Fall nummer 2 sker med en större stroke och det blir nödvändigt med sjukhusinläggning i flera veckor...Idag är han hemma i lägenheten med halvsidig lättare förlamning och vårdas av frun som närmar sig de åttio. Tar sig knappt fram på egen hand med rullator och behöver hjälp med allt...Inga myndigheter som låtsas om nånting. "Någon" hade beviljat 6 timmars hemtjänst till dom...VAD ska hemtjänsten göra där 6 tim i veckan ?! Det är ju HON, frun, som drar det värsta lasset ! Avlasta henne istället och ta in honom på ett korttidsboende så hon kan andas ut lite ! Fy faaan, på ren svenska, för vårt sjangserade samhälle ! Till saken hör att de fick bra betalt när de sålde och ville ut i världen och resa för pengarna. Med facit i hand har de väl knappt hunnit åka Finlandsfärja ...?

Näää, ÄNNU viktigare att leva i NUET med tanke på en sådan tråkig historia ! Något som man ju har svårt att förstå när man är ung och livet leker, är ju betydelsen av att få vara FRISK ! Att det faktiskt är det viktigaste i livet... Det spelar ingen roll hur mycket pengar du har om du inte är frisk nog att kunna nyttja och njuta av dom...

Idag är det årsdagen sedan min mamma dog. Har ingen aning hur många år som gått men vet att saknaden är lika stor som när det skedde. Kanske till och med att åren gjort det ännu större till idag. Även min svärmor har sin årsdag imorgon. Ljusen jag tände för dom har precis brunnit ner...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards