Alla inlägg den 9 augusti 2018

Av Anna Walentski - 9 augusti 2018 21:32

"Man får inte roligare än man gör sig". Känns det igen ? Ett av våra snusförnuftiga talesätt som vi svenskar är experter på..."Man ska inte måla fan på väggen" eller "har man tagit fan i båten får man ro honom iland också". Det finns hur många sådana som helst ! Speciellt med djävulen själv inblandad. För mig är det just nu " man måste ha tråkigt i livet för att uppskatta det som är roligt"...

Har slumrat på soffan efter maten och vaknade upp ännu segare och tröttare än innan. Ni kanske känner igen det, man vill bara somna om igen och igen och ögonen går i kors och man vaknar av att någon snarkar i ens hals...Kallas också för tristess. Jag skyller på värmen ! Har lite ågren från mitt inlägg igår: när jag väl kommer in i bloggen efter en hel månad utan ett enda litet bloggord, är jag på sååå dåligt humör ( " Gå och lägg dig igen och vakna upp på RÄTT sida ! " ) så jag bara spyr ut min galla över hela bloggen... Inte bra. Där sjönk statistiken !

"Inget ont som inte har något gott med sig". Särsambon ringde och meddelade att han ska ha semester i 3 veckor häruppe hos mig i skogen ! Han ska bara jobba en vecka till men först kommer han ju hit över helgen. Jag ska försöka sluta tidigare imorgon och hämta upp honom med "Kingen". ( Nya bilen)

Det låter som om vi är riktigt kära små kutterduvor men skenet bedrar... Herregud vi är riktiga 50- plussare (för att låta lite yngre och mildare...) som varit ihop i 28 ÅR ! Vi kan varann utan och innan. Bjäbbar på som små Tinkerbells med varann. Vuff vuff ! Allvarligt talat ska det bli riktigt skönt med sällskap ett tag ! Någon som är hemma redan när jag kommer hem. Och inte är en katt...( ? ) Fast det hade inte heller varit fy skam.

Dags att försöka klättra ner i bingen och få lite god sömn innan en ny arbetsdag gryr..." Man vet vad man har men inte vad man får".

Sweetdreams are made of this...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards