Direktlänk till inlägg 1 juli 2018

Mitt i sommaren.

Av Anna Walentski - 1 juli 2018 20:18

Tv:n har fortfarande massor av störningar så det går inte att se något på den utan att bli fullständigt tokig... Jag lyssnar på sportradion men hade gärna sett lite fotboll. Det är ju ett spännande WM !

Kollade in min bloggstatistik, dvs hur många som kollar in min blogg...Trodde inte det var någon alls eftersom jag ju skriver väldigt sporadiskt och mer eller mindre sällan, men blev riktigt GLAD över att se att EN person hade varit in idag och kollat !? Vem du än är så ska du veta att det värmde mitt hjärta att se att någon bryr sig om min blogg...

Vi har haft en veckas semester uppe i Nordaland med delar av Lafamilija. Kanooonväder varvat med lite skitväder. Precis som en svensk midsommar brukar vara. Jag har dock INTE badat ! Saknade passande badkläder och sååå jäkla varmt var det inte...

Jag skulle kunna skriva en hel del om midsommarupplevelsen men väljer att inte göra det. Alla är vi olika människor med olika referenser om vad som är rätt och fel. Det handlar mycket om etik och moral och att ge och ta, människor emellan. Det som känns rätt för dig behöver inte vara rätt för mig. Någonstans är jag övertygad om att ålder och erfarenhet kommer att vinna i längden...Jag har själv varit ung och trott att jag har all sanning i mig, att jag vet allt och kan allt bättre än alla andra, men åren har gett mig sanningen och ödmjukheten att inse det.

Jag är jätteglad att vi besökte särsambons bror. Han kämpar mot sin cancer och olyckan som bröt kotan i ryggen på honom, vilket gav honom riktiga men och gör så han har stora problem med sina händer...Jag tyckte det var väldigt svårt innan vi åkte dit...Vad säger man, vad gör man, hur beter man sig...???

Han var sig inte lik fysiskt men humorn och det goda humöret var som han alltid varit. Att se det positiva mitt i mörkret. Att ta en dag i taget. Att tro. Att hoppas.

Jag har min sista semestervecka framför mig. Särsambon ville inte åka hem idag. Kanske han inser att det vore riktigt skönt med semester istället för att jobba ? Jag ska njuta av varenda minisekund den här veckan !

Hoppas ni också har det bra ! Ciao !

 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards