Alla inlägg den 13 mars 2018

Av Anna Walentski - 13 mars 2018 19:04

Idag är det lager på lager som gäller ! Med kläder på ! Imorse när jag åkte till jobbet var jag lycklig och glad över att det regnat hela natten och snön började sjunka undan på altanen och visa att det fanns ett trägolv därunder...Visserligen var det BOB- bana på våran väg igen med regnslipat vinterföre och jag sladdade hejvilt när jag skrämde upp rådjuren hos forna Bengt-och-Monica...Nu på eftermiddagen med regnblandad snöstorm och nordliga ishavsvindar, dyngsura gympadojjor och klafs och slafsmodd kändes det som om vi för evigt blir begravda i VINTER !!! Hade t.o.m glatt mig åt att se en geting krypa omkring halvförvirrad !

Alla tuffa katters marsmånad. När vintergäcken ska lysa gul och snödropparna är det enda vita som lyser upp på marken...Jooo jävlar !

Fyllde år häromdagarna. Vågar inte ens uttala siffrorna. Det känns som om det inte är jag. En gammal kärring ! Tio år kvar till traditionell pension, femton om Reinfeldt fick som han ville. Tror inte jag lever till någon pension. 

Faaan jag tyckte jag nyss fyllde 15 !? Vad hände med alla åren däremellan ? 

Existensiell ångest. Åldersnoja. Måste fundera på saken. Återkommer.

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards