Direktlänk till inlägg 21 februari 2018

Lillördag idag !

Av Anna Walentski - 21 februari 2018 20:23

Lillördag idag ! Förr i tiden gick man ut och dansade och roade sig på onsdagar, mitt i veckan. Idag, i storstäder, roar man sig VARJE dag som det passar sig... Det är after work mer eller mindre varje dag eller flera gånger i veckan, mycket beroende på om man bor mitt i smeten, mitt i stan eller inte men även vanligt ute i förorter på den lokala pizzerian. Man träffas efter jobbet, tar sig en öl eller ett glas vin, vissa äter något, andra inte, snackar lite goja och umgås innan var och en går hem till sitt. Lite osvenskt kan man tycka men ett väldigt anammat och omtyckt sätt att umgås relativt enkelt...

Jag har ingen lokal pizzeria i MIN skog ! Vildsvin och älgar, ekorrar och falkar göre sig icke besvär att träffa MIG ! I am alone. ( I hope...)

Vad händer då i skogen ? Inte mycket. Förra helgen åkte jag till gettot och hälsade på särsambon hela helgen. Han hade ju legat sjuk och var fortfarande inte bra på fredagen och jag tyckte jag behövde byta miljö och "åka hem", så why not ? Kände mig ganska halvrisig själv och såg fram emot en slapparhelg i soffan framför tv:n med lite OS och film...Det var riktigt skönt och avkopplande.

På jobbet händer inte så mycket. Chefen är sjuk flera gånger i veckan. Vissa säger att hen gått in i väggen och jag vet allvarligt talat inte vad jag ska tro... Vet bara att vissa saker blir liggande länge som långbänkar och tiden står mer eller mindre still... Jag kör mitt race så långt det går. Åker runt och träffar folk och "minglar" som någon uttryckte det häromdagen. Det är också arbetsmiljörelaterat att lyssna på - och umgås med folk. Det förbättrar relationer men också trivseln på jobbet. För mig och för dom.

Samtidigt finns det folk som hela tiden måste lägga sig i andras liv och leverne ! De har åsikter om ALLT och ALLA och inser inte hur illa de låter när de kommenterar sina kollegor t.ex Sådana uttalanden kan göra mig riktigt förbannad. Det är småaktigt och surt och missunsamt. Än värre är det när man som lokalt valt fackligt skyddsombud ifrågasätter om vår anställde lyfter vabbersättning OCH lön samtidigt i ett surt mail till oss....Då vill man bara be dom fuck off eller "fira lillördag" och bli som folk ! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards