Direktlänk till inlägg 29 januari 2018

Grå måndag.

Av Anna Walentski - 29 januari 2018 15:52

Idag har Fantomens fru namnsdag. Grattis Diana ! Har inte läst en Fantomentidning på säkert 44 år men är livstidsmedlem i hans klubb. Har en dödskallering som bevis för det samt intyg...

Trodde jag skulle friskna till och förkylningen avta men den blev tio gånger värre under lördagen. Nös och snörvlade så särsambon ångrade att han kommit upp och hälsat på. Feberattacker med svett och kyla om vartannat. Var tvingad att vara hemma idag och blir det nu tills jag känner mig frisk ! Nu återstår att se om särsambon blir smittad eller klarar sig... Jag har planer på att åka hem till gettot till torsdagen och sedan åka tillbaka under fredagen med särsambon med mig så vi får se hur det blir.

Ingvar Kamprad är död. 91 år gammal. Finns det någon svensk som aldrig har varit på Ikea ? Jag var där med min gamla jobbarkompis Tessan under slutet av 1980- talet. Åkte buss till Skärholmen och buss till Kungens kurva och Ikea och inhandlade någon form av piedestal och en avlång spegel med vit tunn ram..som vi kånkade på bussen !? Piedestalen står fortfarande  i ett hörn i hallen med ljuslyktor på och spegeln står bland en massa gamla tavlor i klädkammaren...Den kom aldrig upp på någon vägg ! Särsambon tyckte den var gruvligt FUL när jag tyckte vi skulle sätta upp den i sovrummet när vi träffats.

Sprillans ny spegel som inte många har speglat sig i ! Jag ska nog klura ut något bra användningsområde för den. Bättre sent än aldrig.

Annars har jag aldrig gillat att spontanhandla på Ikea. Nix ! Har jag vetat vad jag ska ha, har jag sett till att hämta det snabbt och ut och betala illa kvickt ! Att det dessutom var väldigt lätt att gå vilse i det stooora Ikeavaruhuset som var byggt så man gick runt, runt, runt allting gjorde inte min lust större att gå där............

Ja det var en liten rapport om läget just nu. Ska gå lägga mig i sängen och läsa lite. Känner mig frusen och trött. Ciao !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards