Direktlänk till inlägg 26 januari 2018

Fredagkväll !

Av Anna Walentski - 26 januari 2018 20:41

Blev som en ny människa i håret ! Frisörskan, som var en finska, var helt suverän med saxen ! För jävligt duktig på att klippa ! Borta är den övervintrade hippien med sprayad flint, för så såg jag ut. Ordagrant. Lite slingor men inga markanta. Ser inte ut som en grävling, som ibland hos Eivor. Ser helt naturligt ut. " Snygg och trygg", hette salongen. Trygg för att det inte kostade mera än vad hon sagt från början. Och snygg ? Ja självklart !

Blev hemskickad idag av chefen. Förkyld såååå in i baljan !!! Började igår när jag kom hem: nös som en tokig och näsan bara rann, rann och rann !

Tänkte själv imorse att jag helst velat vara hemma idag men kände mig tvungen att delta på ett möte som var ganska viktigt. Väl hemma har jag vilat, sovit och vilat. Särsambon kommer imorgon med räkningar med sig bl.a Ska hämta honom från bussen vid 11 och hinna handla fågelmat innan.

Nu irriterar jag mig på det nya förslaget från regeringen: införa rökförbud på perronger, restaurangers uteplatser, busstationer med mera ! Vad är det för ett jävla förmynderisamhälle vi lever i ?! Faaan det blir bara värre och värre !

Jag är själv numera ickenikotinist sedan ca 6 ( ? ) år tillbaka men jag reagerar på detta förmynderi som pågår... Vi vill ju ha ett rökfritt Sverige så småningom, säger sjukvårdsministern eller vad-hon-nu-är...Hur fan tror dom att dom ska lyckas med DET ??? Det blir ju VAL snart ! Var och en ska kunna göra sitt EGET val; vill man röka- snusa= fine. Ickerökare = fine. Så länge man valt det själv och inte blivit tvingad. På mitt förra jobb ville man att alla tjänstemän skulle vara nikotinfria och de som ville fick hjälp med det. De som inte ville fick finna sig i att röka enbart på lunchen, 200 meter bort från kontoret.

Det resulterade i att 2 ( ?! ) personer nappade på det nikotinfria, däribland jag, men visade sig att de som skulle föregå med gott exempel och enbart röka på lunchen, blossade som aldrig förr !!! Däribland haggan som sparkade mig ....Hon höll sig inte till några 200 meter ifrån och rökte hejvilt, vilket jag förstår då hon för övrigt hade andra laster på sitt samvete...

Så fick jag DET sagt. Hämnden ligger och lurar när man minst anar det...

Dags för Skavlan ! Ciao !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards