Direktlänk till inlägg 15 november 2017

15 november

Av Anna Walentski - 15 november 2017 18:29

Snart blir jag helt tokig på den totalt urusla internetuppkopplingen här på Avkopplingen !  Nu krånglar t.o.m min mobiluppkoppling och den brukar faktiskt fungera hyfsat bra. Har inte kunnat blogga sedan 5 / 11, vilket känns frustrerat.

Vad händer förutom dålig uppkoppling ? Mörkret omsluter oss härute och jag måste erkänna att det känns skönt att särsambon är här med mig...Det hade blivit riktigt tråkigt att vara ensam i detta mörker som är totalt svart ,utan gatubelysning eller neonskyltar. Jag tror inte många förstår HUR jävla svart och mörkt det är här !

Särsambon har tänt upp utebelysning och även lite lyktor med ljus innan jag kommit hem. Nu har vi även nya extraljus på bilen så DÄR ser man bra...Om man inte ligger bakom sniglar och inte KAN ha tänt de egna lysena vill säga. Vägen hem från jobbet är nästan lika jobbig som i somras eftersom folk är så rädda för att det KAN vara halt, man måste bromsa inför fartkamerorna och man ligger gärna UNDER rekommenderad fart... Idag eller nu ikväll på vägen hem blev jag fotograferad av en sådan. Fartkamera. Blixtrade till när jag var brevid den. Får vänta och se om bilden blev fin. Om regnumret syntes i mörkret eller om kameran själv blev bländad av MINA lysen...Jag har varit HELT säker på att de inte är igång ! Nu kanske jag måste sälla mig till sniglarna och bromsa inför dom ???

"På arbetsfronten intet nytt ! " Jag märker hur mina närmaste kollegor snackar skit om chefen och håller på negativisera hela tiden, men NU UTAN att jag får höra detta... Man går undan och snackar. Mitt klagomål på deras snackande har gått fram. Kanon. Det var tanken med det hela. Man går ut och röker.Vilket man bara får göra på sin lunch egentligen men miss "hundra-år-på-pumpen" gör som hon vill... Kanske även JAG är på tapeten ? Skiter i det. Jag orkar inte bry mig och kör mitt eget race. Är ute så mycket jag kan men kommer att utvidga det ännu mera och vara ute även eftermiddagar med större möjlighet att kunna dra hemåt tidigare och på så sätt slippa "muntergöken" som är den som gav namn till surmjölken...Näää nu är jag lite väl elak ?! Nix. Inte ett dugg.

Imorgon fyller min storebror år. Han är i Thailand och jag hoppas han mår bra. Min ena systerdotter är också där och ska säkert "gå-på-kalas hos honom... Grattis, grattis !

Vågar inte fortsätta längre ifall jag blir utslängd i rymden som vanligt..Så ha det gött  !

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards