Direktlänk till inlägg 15 september 2017

Mitt i september .

Av Anna Walentski - 15 september 2017 22:54

Så var det fredag igen. Dagarna går fort. 3 månader kvar till Lucia. Och jul igen.

Särsambon har åkt till Nordaland över helgen för att besöka sin bror som ju fyllt år i veckan. Han blev väldigt glad och överraskad när han dök upp där !

Jag är ensam i helgen. "Are you lonesome tonight" ?" Do you miss me tonight ?"

Näää jag ska sova imorgon bitti tills jag vaknar och är hungrig. Då ska jag gå upp och koka 2 ägg, ta mig en stooor kopp te och en rejäl skiva av det butiksbakade majsbrödet med härlig grov bredbar leverpastej och mor Annas tunnskivade gurka på...Eld i brasan och lite ljus tända på bordet. Fjärrkontrollen härskar jag själv över så det blir morgontv på fyran...

Sen ska jag, om lusten infinner sig, dammsuga och städa av lite härinne... Ikväll då jag kommit hem rätt sent, 18- tiden, ställde jag mig och diskade veckans disk. Hur kul är det ?! Att diska ? Nää, ibland måste man. A womans got to do what a woman has to do...

Alternativet är att ställa mig och laga Kåldolmar ! Har varit så jäkla sugen på det så länge och äntligen inhandlat alla ingredienser så nu ska det bli av !!!

OM lusten finns, vill säga...Ofta börjar det med tanken på en god kåldolme och slutar med Kållåda, då inte orken finns att slutföra iden...

Behöver också vara ute och rensa lite bland mina blommor. Plocka fröer från Petuniorna bl.a och begrava häng Penseerna som hängt med sedan i våras trots kylig vår och försommar. Kanske plocka in mina Pelargoner ? Mina Mårbacka har precis börjat blomma. Men bättre sent än aldrig. Jag är riktigt förvånad att de faktiskt har överlevt nu i flera år då jag inte är någon expert på dom.

Näää hörni, som Ernst säger... En dusch på det här och hopp i säng och dröm ljuva drömmar. See you !

 
 
Ingen bild

Anonym

17 september 2017 09:46

Härligt att du är igång igen, är så kul/trevligt att läsa dina bloggar .

Anna Walentski

18 september 2017 22:23

Tack ! Trevligt att bli uppskattad. Hoppas du har det bra !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards