Direktlänk till inlägg 13 september 2017

Livet på landet

Av Anna Walentski - 13 september 2017 20:17

Har precis vaknat efter en liten ögonsträckare på en kvart framför tv:n... Särsambon har åkt hem till Gettot igen efter att ha tillbringat sin sjukskrivning här hos mig på Avkopplingen i 2 veckor. Han gjorde illa handleden på sitt arbete och har gått med en skena över den sedan dess. Vet inte om den var bruten, men en spricka var det i allafall. Imorgon ska han på återbesök hos doktorn igen så får vi se vad det blir...Imorgon åker han dessutom upp till Nordaland för att träffa sin bror som också skadats allvarligt i en olycka. HAN bröt 7:e kotan i ryggen med allt vad det innebär av rehabilitering och annat fanstyg för att komma tillbaka till livet igen...Idag fyller han 60 år...

Man får vara jävligt tacksam för det man har och uppskatta livet och allt som där hör till ! Rätt vad det är ligger man där med näsan i vädret och undrar vad fan det var som hände ! 

Därför blir jag också väldigt illa till mods när min kollega på jobbet bara snackar skit om allt hela tiden... Precis om ALLT ! Men mest om vår chef och arbetsplatsen i sig ! Allt är fel och allt var bättre förut med hennes gamla chef och organisation...Hon har typ : jobbat där i hundra år, sedan Hedenhös tid, som chefen säger och ser allting bara i SVART ! Jag har jobbat där i nu 5 månader och tycker det är riktigt KUL att gå till jobbet, stortrivs på Avkopplingen och bara njuuuuter av lugnet och stillheten !

Jag tror att något är väldigt FEL i hennes liv och att hon är väldigt missnöjd med sig själv när hon spyr denna GALLA över ALLT och ALLA ! Nu åker hon utomlands en vecka och vi får lite trevligt andrum, chefen och jag, tills hon är tillbaka igen....

För övrigt fick jag faktiskt frågor om jag har slutat blogga och lagt ner min blogg, vilket jag inte har. Lagt ner den, vill säga. Har haft väldigt svårt med nätuppkopplingen här ute i skogen

och har därför inte kunnat blogga så mycket jag vill...Har förstått att det finns knep i form av olika dosor man kan köpa och skall forska vidare på det av de som kan sådana saker...

Just nu tycker jag att vi ska leva våra liv på bästa sätt som passar var och en och inte kritisera eller gnälla över andra, vad de gör och hur de gör och blablabla...Kanske det vore något för alla att ha en egen blogg att lufta sina åsikter i...??? Vem vet ? Inte du, inte jag....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards