Direktlänk till inlägg 19 augusti 2017

Mitt i nuet.

Av Anna Walentski - 19 augusti 2017 12:24

Idag är det en riktig slappardag. De hade lovat regn till idag så jag förberedde igår kväll med att flytta undan lite blommor som inte gillar för mycket vatten..Förberedde nästan inför en storm. Vaknade till ett strilande regn. Uppe ganska tidigt för att vara en ledig lördag men magen knorrade. Gjorde en härlig brasa i spisen, tände ljus och intog en redig frukost framför Jenny Strömstedt, som jag gillar. Särsambon är bortrest i Nordaland då hans bror är allvarligt sjuk.

Regnet ökade i styrka och naturligtvis tyckte jag att jag just då måste ut och ge fåglarna mat. På med vindtät jacka och keps på skallen, stövlar på fötterna. För stora visserligen men ändock stövlar. Skiva och smula en härlig ostfralla smått, dimensionerad för små fågelgap. Några nya talgbollar som jag fyndade på "Billigt och bra" i Rimbo. Redo !

Var in och hämtade en pall att sitta på så plockade jag in alla krusbär på en kvart. Tänkte mig en paj, som jag aldrig gjort, men låter väldigt gott. Krusbärspaj. Har inget margarin eller smör, som det alltid står i recepten, och tänker inte åka och köpa det heller..För jag vet hur det blir när man väl varit och handlat..Då har lusten att baka gått över !

IDAG är just en sådan dag. Borde diska veckans disk, men har ingen lust just nu eller hitills...Borde sy gardinomtagen och kuddarna jag tänkt på länge, men ingen lust...Borde fålla mina jeans så att de håller och inte fnasar upp när man är bland folk...Borde byta rent i sängen och tvätta en maskin..

Känner mig riktigt lat och skyller på att jag varit lite sjuk i veckan och inte tillfrisknat ännu..Kroppen behöver vila. Tror jag tar min Keplerbok om kaniner, en kall god Carlsberg och lägger mig i soffan med goa kudden och Fleecefilten på fötterna...

Njuter lite, mitt i nuet.

 
 
Ingen bild

Läsare

6 september 2017 16:08

Har du slutat blogga?

Anna Walentski

10 september 2017 09:49

Det känns så , eller hur ? Har haft väldigt dålig åtkomst till nätet och därför inte kunnat blogga så mycket som jag velat.

 
Ingen bild

Anonym

6 september 2017 16:10

Saknar inlägg? Det var ett tag sedan du skrev någonting ?

Anna Walentski

10 september 2017 09:51

Har haft väldigt dålig åtkomst till nätet och därför inte kunnat blogga så mycket som jag velat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards