Alla inlägg den 13 maj 2017

Av Anna Walentski - 13 maj 2017 22:00

Idag var det äntligen lite varmare ute ! 10 plusgrader i skuggan är mycket när man haft 3 !

Sambon och jag satt på altanen i solen med varsin kall öl och gjorde ingenting. Filosoferade lite. Lyssnade på fåglarna. Såg Falken flyga väldigt lågt över oss med sitt karakteristiska läte i jakt på något ? Vi upptäckte en liten samling underliga små fjädrar som någon förlorat på gräsmattan...Var det någon som klarat sig i sista stund och bara blivit av med fjädrarna ? 

Jag vet inte vad Falkar äter men jag antar att de går på småfåglar, möss och kanske ekorrar...När Kisse levde, tror jag Falken retades med den då Kisse helt plötsligt klättrade upp i en buske som inte var riktigt gjord för att klättra i, en tanig Ginst, i jakt på retstickan ?..Det var skymning och jag såg inte särskilt bra men hörde Falken och uppfattade prasslet från busken...Naturen och dess invånare är fantastiska ! 

Vi åt en god middag bestående av panerad torskfile, kokt potatis, stuvad spenat med ägg, sky och sås efter behag och blev proppmätta. Jag somnade på soffan medan sambon såg ishockey på tv:n. Vaknade och blev kallad tomat och kände hur det hettade i kinderna på mig...Självklart lite för mycket sol i ansikte, armar och hals när det nu var så skönt att kunna sitta ute men det hinner lägga sig lite innan måndagens kneg börjar igen.

Tänker avsluta nu för en dusch innan sängen ropar. Ska läsa lite i Keplers nya bok nu när sambon ligger brevid...Vågade inte fortsätta läsa i veckan när jag var ensam då den är lite läbbig...Trevlig helg på er ! Njut av sömnen imorgon bitti.

 

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards