Direktlänk till inlägg 9 maj 2017

Jag vill leva i Europa.

Av Anna Walentski - 9 maj 2017 20:06

Vaknade  04.20 imorse och kastade ett öga mot fönstret...Såg att taket var helt vitt av snö. Drog täcket om mig och somnade om tills klockan ringde. Minus 3 grader och riktig vinterkänsla med iskall luft. Kändes som MER än 3 grader...

Besökte MIO när jag slutade idag. Tycker det är ganska lätt och bekvämt med Skärgårdsstaden när allting ligger ganska nära varann och passar på att gå lite i affärer när jag har tid. 

Var på jakt efter några lampskärmar att förnya vissa lampor med men upptäckte att de hade mycket fina grejer att titta på och framförallt provsitta i...Vi behöver verkligen nya möbler till altanen i år, de vi har är färdiga för majbrasan ! 

Nu hittade jag inga skärmar just där så jag klev vidare in på den gamla järnhandeln som nu heter något helt annat. Gick ut med 2 lampskärmar. Den ena mest för att prova storleken hemma och se om den passar de lampfötterna jag tänkte mig. Gör den det vill jag ha den i annan färg och ska tillbaka så de får beställa in den i grått...Då får man hoppas den är i RÄTT grå färg annars blir det inget köp. Fick hjälp av två duktiga, serviceminded unga tjejer som verkligen ansträngde sig för att göra mig nöjd. Jag uppskattar sådant.

Funderar på att kolla upp var Katthemmet i Skärgårdsstaden ligger. Det ska visst vara ett av de större med många hemlösa som passerar deras dörrar på vägen ut till eget boende...Det känns som om det vore dags för att göra sin samhälleliga plikt och ta hand om någon behövande...

 
 
Mimmi

Mimmi

10 maj 2017 19:44

Mjau! Hade faktiskt tänkt föreslå just detta...
Många hemlösa katter bör vara innekatter av olika anledningar.
Men det brukar alltid finnas några katter som bara vill och måste få gå ut.
En sådan skulle nog bli jamarlycklig över den chansen!
Lycka till!
/före detta hemlösa Mimmi

http://livet-enligt-mimmi.bloggplatsen.se

Anna Walentski

10 maj 2017 20:39

Tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards