Alla inlägg den 8 maj 2017

Av Anna Walentski - 8 maj 2017 21:01

Försöker göra min tillvaro här på Avkopplingen mera hemtrevlig och beboelig...Därmed inte sagt att man inte bor bra här i typ 4 semesterveckor men när det kommer till vanlig vardag vill man ha det lite strukturerat. Ordning och reda. Hitta sina prylar på en gång, utan att leta som en dåre...

Förra veckan inhandlade jag således flera gardiner då det finns flera fönster som eftersträvar gardiner och särbon fick upp gardinstången i söndags ! Jag flög som en liten ekorre upp och ned på stolen för att hänga upp de eftertraktade gardinerna och det blev kanooon ! Ser helt plötsligt ut som om någon BOR här !!! ( Utan katt dock...) De gamla hyllorna som svärmor hade sina dödstunga mortlar med olika årtal på, hittade sin väg till badrummet och upp på väggen. Med lite pyssel, från min sida, hamnade några tygklädda skokartonger upp på hyllan och dolde vissa privata grejer från omvärlden samtidigt som de prydde sin plats.

Har nu faktiskt hittat en plats för mitt gamla ungdomsskrivbord men jag behöver lura lite på det innan jag tror att det kan passa och bli bra...Vore fantastiskt att få ett " kontor"  för datorn och räkningar och allehanda, kombinerat med "sminkloge" där jag kan sitta och föna mitt hår på morgnarna..Är ju faktiskt i en ålder eller i allafall i behov av att kunna sitta och ta det lugnt framför en spegel på morgnarna. Och särbon klagar högt över att matbordet är dolt för världen av alla mina papper ! Ser ju inte så jävla bra heller men tänkte investera i en spegel med fjäder som man hänger på väggen och kan dra ut närmare sig...Så jag får till kajalstrecket utan att darra på handen för mycket.

Det tar sig så sakteliga...Snart fattas bara katten ...........................................

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards