Alla inlägg den 23 mars 2017

Av Anna Walentski - 23 mars 2017 19:54

Självklart hamnade jag på sightseeingtur på väg till doktorn igår !!! Gamla stan. Förstår inte varför jag har så svårt att hitta där...Tänk vad hemskt om jag levde på 1700-talet i gamla stan och hade ett litet  ( STORT ! ) helvete att hitta hem varenda dag...Nykter till på köpet !

Var framme hos doktor Tok 5 i 4, utanför hennes port. Då ringer telefonen och sambon upplyser mig om att doktorn flyttat och glömt meddela mig den nya adressen. Ringer damen ifråga och hon lotsar mig via telefonen till nya adressen, inte långt ifrån den förra.

Får mina recept och vi samtalar om ditten och datten, tar blodtryck och andas ihop för att få ner det, tar nytt och vill-du-ha-laser-på-ditt-onda-knä eller stresspunkten vid nyckelbenet ??? Jag har inget behov av laser idag, tänker jag medan hon erbjuder mig kaffe. På väg därifrån virrar jag till det så ini bomben att jag upptäcker att jag är på väg EXAKT samma väg som jag kom , från början !!! Skakar på huvudet åt mig själv och tar tunnelbanan till High Valley för att vara säker på att komma hem någon gång...

Idag har jag återigen varit hemma men jobbat via telefon. Biljäkeln var inte klar och det blir en dyr historia...Tur att vi har jobb bägge två nu. Men jag inser att mitt forskande efter extrapriser blir än viktigare nu. Får se till att handla billigt i stan innan jag åker upp till Avkopplingen och de dyra affärerna i Håla...Snåla ,snåla...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards