Direktlänk till inlägg 12 mars 2017

Vad har jag gjort ?!

Av Anna Walentski - 12 mars 2017 17:15

Fick lite nervösa ryckningar i ögonvrån när jag började tänka på vad jag ska göra...Flytta ifrån Gettot ut på landet, till skogen, utan grannar vägg-i-vägg ! Om vattnet krånglar är det JAG som måste ordna det eller vänta på att sambon fixar det till helgen, om elen går är det JAG som måste ut i proppskåpet under stooora granen och kolla vad felet är när det är becksvart både ute och inne,om biljäveln inte startar är det JAG som ska agera mekaniker, om det snöar utav bara helvete är det JAG som måste skotta...!? Shit, måtte sambon också få jobb därute snart !!!

Men allvarligt talat har jag inte tänkt så långt ! Jag har bara sett mig pysslandes med mina blommor efter jobbet i kvällssolen med ljumma plusgrader...Inte en tanke på att det kanske kommer att kännas ensamt eller tråkigt. Lappsjukan lurar runt hörnet ? För den kände jag ju faktiskt av de gångerna när jag var där länge med Kisse utan bil och möjlighet att ta mig därifrån. Nu har jag bil men ingen Kisse. Inget sällskap av en goo katt som man kan prata med och som svarar när det passar...Måste kanske försöka få tag på en vaktkatt ?

Ok. Har 6 månader på mig att se hur det fungerar. Bästa tiden ligger framför oss med vår, sommar, höst. Jag ska göra allt som står i min makt för att hitta jobb till sambon däruppe !

För om det skiter sig för mig, att det inte fungerar som de tänkt sig med den nya organisationen, har vi kvar livet däruppe om han också har jobb...Det blir som det blir.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards