Alla inlägg den 10 mars 2017

Av Anna Walentski - 10 mars 2017 22:50

Idag fyller jag år. 54 år. Uhhh vilken gammal kärring tänker många som swischar förbi, i sin jakt på den "rätta" bloggen... den med de senaste sminktipsen eller den rätta handväskan från Michael Kors...eller skorna från kinesen, vad hette han nu igen ??? Michael Shou, fast kanske han inte är kines ??? Här på MIN blogg finns inget sådant, inget extravagant på SÅ sätt, utan mera handfast som hur man forskar och fyndar matvaror på bästa sätt... Inte ens DET ! För jag delar inte direkt med mig ...

Que pasa ?, som min gamla kollega skulle säga. Vad händer kompis, som min nya anställda skulle säga. Beson heter han. Jag lät honom bära lite kartonger med tunga sopsäckar och tunga soppåsar häromdagen in till ett förråd. "Inga problem, jag fixar lätt som en plätt !"

Han kånkade och bar, svettdroppar i pannan. " Du behöver nog träna lite extra", sa jag.

" Jag har två fruar", säger han. " Men vad ska du med dom till ?!! frågar jag. Älska med, får jag till svar. " Men det är väl lätt gjort !" Han rodnar faktiskt. Käften går fortare än pendeltåget på honom. Han gillar att snacka. Goja i hundraåttio !!! Han ger mig komplimanger och fjäskar som tusan...Hur ska han klara sig kvar när jag slutar...? Ingen orkar med honom, förutom jag , då han gör ett bra jobb...

Har sagt upp mig idag via mail till ägaren som är på semester. Fick ingen bekräftelse på det hela men när jag träffade på min närmaste chef inför ett kundmöte kunde jag SE på honom att budskapet var ute ! Han vågade inte möta min blick till en början ! Är det inte lustigt, så säg, hur folk beter sig ?! De flesta har nog varit med om det... Han var till slut så rak, så han kommenterade det hela med lite förvånad min...Det ska  bli väldigt intressant att se vad som blir med min uppsägningstid..Blir det 2 veckor eller kortare eller rentav längre ? Jag tycker det tyder på BRA arbetsförhållanden när min BLIVANDE chef skickar sms och gratulerar mig på födelsedagen och önskar mig välkommen till jobbet !!!

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards