Direktlänk till inlägg 4 mars 2017

Lördag .

Av Anna Walentski - 4 mars 2017 09:34

Har inte sagt upp mig än. Tänkte vänta till nästa vecka. Anledningen är att jag inte vet om dom kommer att vilja att jag slutar omedelbums för att dom blir sura och jag riskerar att stå utan inkomst i glappet som blir tills jag stiger på nästa "utmaning"...Det blir den 18 april, efter påsk. Var igår och skrev på anställningsavtalet och träffade min nya chef och en annan kollega. De skojade och undrade hur jag skulle klara av att bo i skogen ensam med lappsjukan lurande runt hörnet...Fick jag nog av det kunde jag åka till Norrtullsrondellen och köra runt,runt medan jag inhalerade saftiga avgaser genom nedvevad fönsterruta...

Näää jag tror inte jag får lappsjuka. Snarare tvärtom. Men man vet inte förrän man provat. Just nu känns det som något välbehövligt att få andas frisk luft, se fria vidder och prata med folk som förstår vad man säger. På dagtid. 

Besiktade bilen häromdagen och fick lite dåliga nyheter...Trollet mår inte så bra. Hennes bromsar behöver bytas, hjullager låter illa och avgassystemet läcker. Och de intjänade stålarna flyger iväg. Det enda positiva med hela resan var att jag fick rabatt på synundersökning hos Synsam, vilket jag kommer att utnyttja då jag verkligen behöver börja se världen på nytt !

Vi är hemma i gettot för att inte nöta på Trollet än mer men också för att sambon bor framför sporten på tv och jag behöver laga matlådor igen...Blev inte så mycket matlagande förra helgen. Jag var lat. Nu sinar pengarna igen så nu är det tvång med matlådor. Vilket betyder att jag ska forska på nätet efter bra extrapriser på köttfärs. Tänkte mig köttbullar, pannbiffar och köttfärssås. Låter helt okey va ?! Ciao.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Walentski - 3 april 2021 11:51

Kors i taket ! Helt plötsligt kommer jag åt min blogg utan att åka ut i rymden,,, Vi har skaffat någon slags router eller vad det heter som man kopplar in sig på för att ha en stabilare uppkoppling. Om jag sedan kommer att blogga mera beror på orke...

Av Anna Walentski - 28 augusti 2019 22:59

Har inte bloggat på väldigt länge ! Orsaken är väldigt dålig mottagning här ute i skogen... Vad händer i Annagonzos stilla liv i stooora skogen ? Just nu är det välbehövlig semester ! Har bara tagit det lugnt än så länge... Orsaken till det är att ...

Av Anna Walentski - 10 april 2019 20:31

Sitter och njuter av Stockholms skärgård ifrån färjan på Birka cruses. Vi har ätit hyfsat gott och druckit lite vin och nu sitter vi i hytten, de lux.Ser på tv. Blev bjudna av särbons syster som bokat men inte kunde åka. Trevlig lillördag !  Hade v...

Av Anna Walentski - 11 mars 2019 19:59

Har haft tv abstinens igen. Ser bara 4: an och börjar bli smått tokig på Gunde Svan, Kenodragningar och efter fem...Har blivit expert på Farmen helt plötsligt. Vad händer i min skog ? Varför bloggar jag inte ? Helt enkelt är det så att nätet häru...

Av Anna Walentski - 15 februari 2019 17:27

Har inte haft möjlighet att berätta om våra andra djur här i skogen med tanke på den vackra räven på besök förra gången... Som vanligt stod jag och tittade ut innan läggdags när jag får se 2 stooora vildsvin stå och sniffa en bit ifrån fåglarnas ma...

Presentation

Hej jag heter Anna och är en kvinna på 50 år. Bor i Stockholm men är född i underbara Norrland. Här på min blogg får ni läsa om saker jag stör mig på i samhället.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards